Stedenbouwkundig uittreksel
Bij de verkoop van een woning moet u stedenbouwkundige informatie ter beschikking stellen aan de koper. Dat is informatie over vergunningen, eventuele bouwovertredingen, voorkooprecht van andere partijen en verkavelingsvoorschriften.
Voorwaarden
Een stedenbouwkundig uittreksel moet u mee afleveren bij de verkoop van een woning. Het uittreksel mag op het moment van de verkoop niet ouder zijn dan 1 jaar.
Procedure
Hoe kan u uw aanvraag doen? U bent:
- Notaris:
u kan enkel een aanvraag doen via de IBOT-applicatie in uw eNotariaat - Vastgoedmakelaar:
u kan een aanvraag doen via de toepassing RealSmart of via het Vlaamse webportaal - Burger, andere professionele aanvrager of overheidsinstantie:
via mail naar vastgoedinformatie@aartselaar.be met vermelding van een geldige capakey en adres.
Meebrengen
Bedrag
- Een uittreksel uit het plannenregister: 20 euro
- Een uittreksel uit het vergunningenregister: 20 euro
- Het afleveren van het modelformulier vastgoedinformatie: 65 euro
-
Een aanvraag voor een dossier vastgoedinformatie in onze gemeente bedraagt 105 euro per kadastraal perceel.
Klik hier voor het belastingsreglement op het afleveren van administratieve stukken.
Uitzonderingen
Regelgeving
Contactinformatie
-
Dienst omgeving - vastgoedinfo
Gemeentehuis (op afspraak)
Baron van Ertbornstraat 1 | 2630 Aartselaar