Algemeen directeur
De functie kunnen we omschrijven in drie grote lijnen:
1. Algemeen directeur van de gemeentelijke organisatie
- Hij staat in voor de algemene leiding van de gemeentelijke diensten, staat aan het hoofd van het gemeentepersoneel en is bevoegd voor het dagelijks personeelsbeheer.
- Hij staat in voor de werking van de gemeentelijke diensten rond beleidsvoorbereiding, -uitvoering en evaluatie.
- Hij staat in voor de organisatie en de werking van het interne controlesysteem.
- Hij organiseert de behandeling van de briefwisseling, meldingen en klachten.
2. Strategisch adviseur van het gemeentebestuur
- Hij bereidt de zaken voor die aan de gemeenteraad, aan de gemeenteraadscommissies, aan het college van burgemeester en schepenen en aan de burgemeester worden voorgelegd.
- Hij woont de vergaderingen bij van de gemeenteraad en van het college van burgemeester en schepenen en is verantwoordelijk voor de notulering van besluiten.
- Hij adviseert de gemeenteraad, het college van burgemeester en schepenen en de burgemeester op beleidsmatig, bestuurskundig en juridisch vlak.
3. Voorzitter en drijvende kracht van het managementteam
- Hij bepaalt de agenda, zit de vergaderingen van het managementteam voor, initieert en superviseert de vastgelegde maatregelen en acties.
- Het managementteam legt zich toe op de organisatiebrede, professionele ontwikkeling van de gehele gemeentelijke organisatie en overstijgt 'de belangen' van de verschillende diensten.
- Het managementteam werkt zowel op korte als op halflange en lange termijn.
- Het managementteam stuurt de ontwikkeling van de organisatie vanuit de filosofie van total quality management of integrale kwaliteitszorg.
Algemeen directeur: Peter Van Mechelen, 03 870 16 04, peter.vanmechelen@aartselaar.be
Contactinformatie
-
Secretariaat
Gemeentehuis
Baron Van Ertbornstraat 1 | 2630 Aartselaar
Openingsuren
- Vandaag open van 09:00 tot 12:00
- Morgen open van 09:00 tot 12:00
van 14:00 tot 16:00