Standplaats op de kerstmarkt aanvragen
Op de tweede zaterdag van december organiseert de gemeente Aartselaar de jaarlijkse kerstmarkt. Alleen inwoners van Aartselaar kunnen deelnemen, inclusief lokale verenigingen, handelaars en bedrijven.
In 2024 vindt de kerstmarkt plaats op zaterdag 14 december, van 15.00 tot 22.00 uur, op de parking van CC 't Aambeeld en de speelplaats van Cade.
Voorwaarden
Bewoners, verenigingen, handelaars en bedrijven uit Aartselaar kunnen deelnemen.
Ook organisaties die voor een goed doel werken, zijn van harte welkom om in te schrijven.
Inschrijven is verplicht voor een vlotte indeling van de standen.
Procedure
Inschrijven voor de kerstmarkt kan van 1 oktober tot 1 november 2024 via dit online formulier!
Opgelet: het is niet mogelijk de dag zelf een standplaats te krijgen.
Standmateriaal
Het maximum gratis uit te lenen materiaal is 1 tent, 4 tafels (ongeacht grootte), 10 stoelen.
Elk jaar moeten we op zoek naar extra materiaal bij andere gemeenten. Steeds minder gemeenten hebben zo een uitleendienst. Met dit maximum pakket hopen we aan ieders vraag te kunnen voldoen. Vraag alleen aan wat je effectief nodig hebt / zelf niet hebt aub! Zeker wat tenten betreft, want we gaan er te weinig hebben!
Herbruikbaar cateringmateriaal
(Verplicht gesteld door de Vlaamse overheid)
Om ervoor te zorgen dat alles duidelijk en eenvoudig verloopt tijdens de kerstmarkt, zijn alle standhouders die eten of drank aanbieden verplicht om gebruik te maken van het herbruikbare cateringmateriaal dat door de gemeente wordt aangeboden. Daarnaast hanteren we één uniform waarborgsysteem om zowel de standhouders als de bezoekers helderheid te bieden.
Dit betekent voor u als standhouder het volgende:
Waarborgsysteem:
- Voor bestellingen van 1 tot 999 euro geldt een waarborg van 100 euro.
- Voor bestellingen van 999 tot 4999 euro geldt een waarborg van 250 euro.
- Voor bestellingen boven de 5000 euro geldt een waarborg van 500 euro.
De waarborg dient vooraf betaald te worden via overschrijving. Hiervoor krijgt u nog een mail van ons.
De volgende materialen worden door de gemeente ter beschikking gesteld (deze dienen te worden aangegeven op je inschrijvingsformulier):
- bekers 25 cl
- thermobekers 30 cl
- jenevershots 5 cl
- cavaglazen 12 cl
- kommetjes (bowls) diameter 12,5 cm, hoogte 6,5 cm
De gemeente stelt geen herbruikbaar bestek ter beschikking, omdat we dit nergens kunnen huren.
Elke standhouder dient dit zelf te voorzien.
Dit mag gewoon bestek zijn. Bij AVA verkopen ze ook herbruikbaar bestek.
Bestel alleen wat je echt denkt nodig te hebben. De gemeente huurt dit materiaal. Het is zonde een hoge huurkost te moeten betalen voor materiaal dat niet gebruikt wordt!
Bedrag
Een standplaats op de kerstmarkt is gratis.
De inschrijving kan tot uiterlijk vijf werkdagen voor de kerstmarktdag gratis geannuleerd worden via onthaal@aartselaar.be.
Wie later annuleert zonder geldige reden (bv. doktersattest), zal een schadevergoeding aangerekend worden van 50 euro/standplaats.
Regelgeving
Contactinformatie
-
Communicatiedienst
Gemeentehuis
Baron van Ertbornstraat 1 | 2630 Aartselaar
Openingsuren
- Vandaag open van 09:00 tot 12:00
- Morgen open van 09:00 tot 12:00
van 14:00 tot 16:00